Šiuo metu patraukliausia klasė Baltijos šalių žiedo čempionate yra „BMW 325 Cup“ - mono klasė, kurioje varžosi vienodi automobiliai. Automobiliai yra labai arti standartinių BMW važiuojančių gatvėje - standartiniai stabdžiai, standartinis variklis ir beveik standartinė pakaba. Pažiūrėję bendrus šios klasės rezultatus 2022 metais randame net 62 dalyvius! Kodėl?
Vienas iš atsakymų, jog važiuoti su beveik standartiniu automobiliu yra pigu. Mano nuomone tai yra mitas. Pavartęs parduodamų sportinių automobilių skelbimus radau 325 Cup automobilių po 25 000 arba net 35 000 eur. Palyginimui, mano sportinis automobilis tame pačiame tinklapyje parduodamas už 30 000 Eur (ir nelabai tikiu, jog tiek gausiu).
Mano asmeninis sportinis automobilis su stiklo pluošto kėbulo dalimis, didžiuliu spoileriu, sportine stabdžių sistema, sportine pilnai reguliuojama pakaba, nestandartiniu laidynu ir reguliuojamu kompiuteriu, sportinėmis detalėmis perrinktu M3 varikliu ir t.t. ir pan. Ir svarbiausia - rato įveikimo laikais išspardęs užpakalį visiems automobiliams šiais metais važiavusiems Lietuvos žiedo čempionate kainuoja panašiai tiek, kiek visiškai standartinis BMW 325 Cup su įdėta saugumo įranga ir nestandartiniais amortizatoriais? Ar tai normalu?
Žinoma, jei norite važiuoti kažkur per vidury tikrai įmanoma važiuoti automobiliu surinktu iš "šrotinių" dalių... Tačiau pakalbinęs ne vieną 325 Cup klasės dalyvį sužinojau, jog norint važiuoti TOP10 arba net sunkiai pasiekiamame TOP5 turėsite investuoti daug pinigų į naujas originalias standartines (pabrėžiu originalias - pirktas tiesiai iš BMW, o ne pigesnius pakaitalus) 325 automobilio dalis.
Mes visi pratę, jog naudotos senų BMW dalys nėra brangios, tačiau pradėjus pirkti naujas originalias dalis pastebėsite kaip greitai tūkstančiai sukasi išlaidų skaitliuke. Kaip pvz. galiu paminėti standartinio 325 variklio perrinkimą originaliomis dalimis su darbu - pas rimtus meistrus kaina bus nuo 4000 Eur. Palyginimui panašiai tiek kainuoja naudotas M3 variklis.
Nieko nenoriu atkalbėti nuo dalyvavimo šioje klasėje, iš tikrųjų pats svarstau galimybę pereiti į 325 Cup'ą. Tačiau, mano nuomone, pačios brangiausios klasės visada yra mono, nes iš patirties galiu pasakyti, kad dažnai nestandartinės automobilių dalys yra pigesnės už originalias, o pasirinkę važiuoti mono klasėje dėl to, jog ten bus pigu - greitai nudegsite.